lördag 31 juli 2010

Om en liten vecka



Nu har vi haft en vecka med läger, jobb och fotbollsturnering. Här är jag och Majken fotograferad av någon från tidningen på cupen. Och här drar jag vagnen genom en folkmassa mittemellan två planer med Majken i famnen och Ester i vagnen och samtidigt matar jag dom med potatis, broccoli och morot. Och så har vi parkerat bilen en halv mil bort för parkeringen var full. Men vissa dagar är allt okej och andra dagar är minsta lilla grej jätte jobbig.

Ernst och Signe har gått cirkusskola och det har gått bra. En liten buss hämtar upp barn från hela stan och så håller dom till vid en sjö. Jag har kunnat slappna av och har kunnat tänka att dom har det bra. Signe är ju väldigt blyg och har nog inte fått någon ny kompis men hon har haft det bra ändå. Vad kan man göra för att hjälpa sitt blyga barn? Några tips. Ernst var clown på uppvisningen med en stor kille som hette Niklas. Han fick flera kompisar. Det är oftast så det är för dom när dom vistas bland andra barn.

Och nu är det fotbollscup och Joens lag har förlorat alla sina matcher. Han var ledsen igår när dom förlorade två. Kom tårar. Det var länge sedan det gjorde det efter en fotbollsmatch.

Nästa vecka jobbar min man igen men sen så är vi lediga ett tag innan jag börjar. Sommaren är inte alls slut den bara pausar lite.

Inga kommentarer: