torsdag 15 juli 2010

Tänker lite lite

Jag tänker men tänker jag inte. Varför har jag inget att säga. Lite konstigt. Jag får berätta vad vi gör istället. Idag har jag badat, eller inte jag, men resten av familjen. Majken och Ester har suttit i vattnet och särskilt Ester njuter av det. Och dom andra badar i hur kallt vatten som helst. Min man badar också men inte lika mycket som barnen. Så när vi var på väg hem och Ernst skulle ta ett sista dopp så sa min man att nu badar han inte mer. Då så Ernst: Jag skulle uppskatta väldigt mycket om du badade med mig. Det var väldigt fint uttryckt och det är klart att min man fick bada en gång till i det iskalla vattnet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart, går ju inte att motstå ett sådant önskemål! Vad månde bliva, eller rättare sagt; tänk vad som ÄR. Trevligt att du är hemma när jag gör min lilla "lov", jag tror du tänker lagom mycket- det är ju sommar. matsäckar ska packas, hela tiden... Kram / E

Maria sa...

Hej Elisabet
Ja det går nästan inte att tänka bland all sol och matsäckar och stök. När ska vi hinna städa när vi bara badar? Nu idag så plockar vi och så får vi se om det blir ett bad sen. Kram Maria