torsdag 22 juli 2010

Vår dag

Idag har dom varit hemma när jag och åttaåringarna badat på ett utomhusbad. Hemma har Majken och Ester provat på studsmattan. Stor glädje. Och dom har gått med pappa och storebror till affären och köpt en dammsugare för våran är trasig. Nu köpte dom en billig som låter jätte högt. Lite dumt tycker barnen för vi dammsuger ju jätte ofta. Det skulle mormor höra! Och ändå så ser det ut som det gör. Men vi har köpt jätte dyr tvättmaskin och jätte dyr diskmaskin för allt går ju sönder här hemma. Men alltid är inte dyra saker jätte bra. Till exempel diskmaskinen har lagats tre gånger och behöver lagas igen. Så nu har vi en ganska billig dammsugare som låter högt och det känns bra faktiskt. Och bra att dom fyra gjorde något tillsammans för snart börjar jag ju jobba. Sista veckan i augusti.

Och vi var på det där utomhusbadet sommarens kallaste dag. Och det var med blandade känslor eftersom en pojke drunknade där i sommar. Barnen tänkte också på honom. Men det blev fint ändå trots sorgsna tankar och trots kylan. Ernst och Signe hade så kul tillsammans och jag läste en ny bok av Martina Haag. Och inget kan få mig att skratta så mycket som böcker av henne. Och aldrig har jag ju kunnat läsa och ha badande barn samtidigt. Men idag var ju bara vi plus kanske två familjer till på badet och så var det ju så kallt så dom var nästan hela tiden i bubbelpoolen. Men till slut var jag så kall så det stack i fingertopparna så då åkte vi hem och kom tillbaka till kvällen och då sken solen men det var ju inte precis varmt. Och då var det bara ett barn till där. Vi är inga flitiga besökare av det där badet, det brukar bli ett kanske två besök på en sommar. Nu säger barnen att det måste bli två eftersom det var så kallt.

Inga kommentarer: