tisdag 20 juli 2010

Joen

Idag 13 år. Min förstfödda. Han som gjorde att det vände. Livet tog en annan riktning. Det var en hel del som jag slapp och en hel del som jag inte slapp. En del saker blev ju värre. Oron.

Eldsvådor, flygplan, bilresor, bad, mörker, sjukdomar, ensamhet, kompisar.

En del av det som jag oroat mig för under åren och oroar mig för.

Men varenda sekund är det värt det fast jag glömmer det också ibland. Alltså hur underbart fint det är att det blev så här.

Idag blev han mest firad med fotbollsfilmer och pengar. För pengarna ska det köpas ett fotbollsmål och en tröja. Och jag gick upp tidigt och gud så mycket piggare jag känner mig. Och min dotter har åkt på ridläger igår. För första gången ska något av mina barn vara borta 6 dagar och fem nätter. Helt och hållet svindlande. Det också.

4 kommentarer:

Familjen Tapper-Kaller sa...

Vilket fint namn. Joen...

Grattis till dig, Maria, 13 år som mamma! Lång tid. Som säkert har gått jättefort, va?
Kram!

Anonym sa...

Jag säger grattis till 13 år som mamma. SÅÅÅÅ fint skrivet. Fina tankar, som vanligt
Kram till en mycket mycket mycket fin och underbar mamma
Gunnel L

Anonym sa...

Dina tankar rörde mig till tårar.Du är en så fin mamma till dina fina barn.

Maria sa...

Tack. Alldeles för fina ord men ändå tack.