måndag 15 april 2013

Djurcirkus

En katt öppnar ytterdörren och en hund smiter. Nu har jag hämtat honom för, jag vet inte vilken gång i ordningen, hos en familj en bit bort på gatan som har två Norrbottensspetsar. Jag blir galen. Lås dörren säger vi hela tiden, men det kanske blir hälften av gångerna och sen har vi två fyraåringar som öppnar dörren titt som tätt. Nu ligger han här trött efter dagens andra äventyr. Första äventyret var i koppel ute med min man och det andra var det här spontanäventyret. Tur att han är söt som få.

Idag ledig. Gårdagen var känslomässigt jobbig så jag hoppas på en lugnare dag idag. Jag håller på att planera in en resa till mina föräldrar i Uppsala. Märkligt att ha föräldrar på ett ställe där man inte själv har sina rötter. Det blir så sällan jag åker dit, men min pappa är väldigt svag så nu är det verkligen på tiden. Han sover mer än han är vaken, sa min bror till mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas han lägger av med rymningarna...eller så får ni ta hjälp på någon hundkurs kanske? Vet av erfarenhet att det inte är kul med en fullvuxen hund som kommer rusande, även om den bara är glad!