torsdag 18 april 2013

Men vilket hus

Många rum. Stort. För modernt för mig, men ändå inte alls förstört, bara liksom bra renoverat. Min favoritfärg i köket. Älskar grönt och just den grönfärgen. Allrum uppe som kan bli flera sovrum. Fina trägolv. Lekstuga. Ja man kan ju drömma. Drömma sig bort från vardagsstöket och vardagsdeppen som infunnit sig. Jag är liksom så slut och får inte ihop det. Ja vad kallas det, livspusslet. Fast det låter rätt så löjligt och också det för modernt för mig.















4 kommentarer:

Anonym sa...

Såg det på hemnet o tänkte på dej!
J

FruG sa...

Vilket härligt hus! Fast bilderna från ert hus får mig att tro att det är mysigt där också! Brukar också titta lite på hus och ibland sommarstugor också men jag bor ju precis där jag vill bo och även om huset kanske kunde ha mer gammeldags charm (är ett helt vanl 70-talshus) så bestämmer jag mig varje gång för att jag trivs där jag är. Sommarstuga känns frestande men vi har inte råd och kanske är det lika bra eftersom vi inte heller har tid! Men drömma kan man ju! Det där med livspusslet (verkligen ett fånigt ord!) är inte det lättaste - det är många bitar som ska passa ihop! Kram!

Maria sa...

Jenny visst är det du? Du vet vad jag gillar och vad jag drömmer om. Hus, alltid hus och barn, alltid barn. Kanske borde jag drömma om en karriär istället nu på äldre dagar!

Maria sa...

Hej Ditte
Visst var det. Jo tack vi har det mysigt, men lite trångt och för litet kök och inga trägolv. Och alltid stökigt, men mot det hjälper väl inget husbyte. Men vad jag gillar trägolv. Jag är också så förtjust i äldre hus. Vi har också drömt eller drömmer om sommarstuga, men har inte heller råd. Jag slutar heller aldrig att drömma om hus. Nä livspusslet är svårast. Vill nu vara hemma med mina yngsta. Önskade att det gick att vara tjänstledig något år, men det får man väl inte om man inte studerar. Men svårt är det.Kram