tisdag 9 april 2013

Miljöhjältarna

Majken sa på vägen hem att hon ville vara med i Miljöhjältarna. För er som inte vet så är det ett program på Bolibompa. Idag är det en flicka som fått i uppdrag att rensa ut det dom inte använder hemma. Vilka fler borde göra det? Jo vi. Vilka borde också städa bokhyllan? Jo vi. Och städa bordet? Jo vi. Och dammsuga, och skura och torka bort färg efter Majken och Esters galna pysselstund? Jo vi.

Bra grej den här veckan är att jag skrivit en matsedel. Igår åt vi Korvring med ris och rivna morötter. Idag åt vi lax, potatismos med spenatsås. Potatisen skalade jag i morse. Jag kan planera. Jag kan. Ester gillade spenatsåsen mycket. Jag har projekt just nu också att få i Majken och Ester mer grönsaker varje dag. Kokt broccoli funkar bra, rivna morötter bra och nu vet jag att spenat funkar. Annars är det mest gurka och majs som dom äter och det känns ju inte så där väldigt innehållsrikt.

Inga kommentarer: