lördag 13 juli 2013

När Majken och Ester själv lånar böcker

Då blir det många. Det här bara en liten del av alla dom valde. Vi tog oss hem med cykelkärran full med böcker och barn. 

Jag fick ihop en middag också fast jag egentligen skulle vilja handla en massa och äta saker jag inte ätit på länge eller aldrig. Har lånat Anna Bergenströms Under Valnötsträdet och tycker att allt i den ser så gott ut. Vill baka gott bröd också. Till middag idag blev Joens favoriträtt som är kyckling, spenat, vitlök och soltorkade tomater till pasta. Grädde ska det också vara, men det hade vi inte så det blev kokosmjölk istället. Det blev lite Italien möter Thailand. Det funkade också och Ester åt mycket.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att se er bokhög, till den perioden kan jag längta tillbaka. Då barnen tog emot utan all den skepsis som omger nästan varje bok/filmförslag i vår familj idag. Jag tycker det är så svårt att få de äldre att läsa nu men på vår resa slukade J ändå Wayne Rooneys självbiografi.... Jag har fått läsa och äta tapas nu och tycker att VI ska äta mer tapas innan sommaren är slut! Kram / E

Maria sa...

Ja tapas. Så gott. J sa att haft det så bra. Att låna böcker med M och E är så kul, vänder jag mig bort en stund så har dom plockat ihop världens högar. Kram

Maria sa...

Att ni haft det så bra skulle det stå!