måndag 1 juli 2013

På väg

Vi ska på semester i flera dagar. För mig är det alltid dubbla känslor. Jag kommer att sova dåligt och inte kunna gå på toa. Nu blev jag väldigt privat, men det är ju helt sant. Inget att hymla om. Gud vad min mage och mitt psyke sitter ihop. Men ändå blir det skönt med miljöombyte. Eftersom jag har ett märkligt sätt att förbereda mig inför resor så blev förrådet städat inför den här resan. Jag vill göra allt från grunden och det innebär ju att jag inte hinner med att packa och sånt. Men vilket fint förråd vi har nu. Jag har sorterat och parat ihop mössor och vantar. Sen har jag kastat en massa udda sådana. Jag har också sparat ett antal utan kompis där jag fortfarande hoppas på att kompisen ska bli funnen. Jag har tvättat vinterkläder dom sista dagarna också, för att det ska man ju. Fast allt gör vi lite senare än man borde och så hänger vinterkläderna framme och tjockvantarna och mössorna ligger framme. Men nu så. Packningen är väl lite si och så men oj vad fint vi har i förrådet.

Otis bor hos barnens kompisar. Där har han det jättebra, men vi saknar honom redan. Gullplutten. En av våra katter verkar alltid känna på sig när vi ska åka i väg. Blir extra kelig och social. Nu ska vi bara fixa bilresan. Det är lite småläskigt tycker jag med alla dom har underbara varelserna i bilen som det inte får hända något.

Inga kommentarer: