torsdag 4 juli 2013

Vi har gjort söder

Nu är dom fria igen. Fyraåringar är inte särskilt fria på söder. Smala trottoarer, bilar, cyklar och människor överallt. Jättemysigt, men inte jätte enkelt med en busig fyraåring som springer iväg och helt saknar förstånd i trafiken. Mer än en gång idag har vi varit livrädda. En lekpark blev räddningen. Barnen har shoppat, utom Ernst som har shoppingfobi säger han. Imorgon håller vi oss i Sollentuna och badar och kanske träffar min brorsas familj fast han jobbar. Lite grann längtar jag hem, men det är bara för att jag är en så tråkig person som tror att allt är lättare hemma. Jag vet att miljöombyten gör gott. Oftast iallafall. Vi träffade mina föräldrar i Uppsala igår. Och Gröna lund gjorde vi första dagen. Majken och Ester gillade karusellerna och särskilt den enklaste med hästar, grisar och giraffer som bara åker runt, runt. Fyra gånger åkte dom den. Karusellen som Ester kallade den. Nu vill jag åka karusellen, sa hon och då förstod vi vilken hon menade.



Inga kommentarer: