onsdag 15 oktober 2014

Ärver av barnen

En på jobbet tyckte att jag hade så fin tröja idag. Tack, jag har ärvt den av mina flickor. En dag blev det visst så, att jag börjar få kläder av barnen. Den här tjocka tröjan från Monki är perfekt nu i kylan som kommer. Frosten la sig bestämt och självklart över marken i natt. Och jag blev lite rädd på cykeln till jobbet. Den där förrädiska halkan. 
Lilla E vill helst vara hemma. Alla våra har verkligen gillat sin montessoriförskola, men lilla E vill helst vara hemma. I morse låg hon och myste med Otis ett bra tag i sängen. Hur gosiga som helst var dom. 

Även idag har jag tänkt på mannen i lekparken. Jag bara - Men herregud släpp det. Så nästa stund kommer det över mig. Det kändes som att han missbrukade sin makt. Som att stod över mig. Jag hoppas att han också tänkt på det här. Men nu glömmer jag det snart. Hoppas jag. 

Inga kommentarer: