tisdag 21 oktober 2014

Ledig huvudvärksdag

Haft huvudvärk i flera dagar. Liksom på ena sidan. Jag har känt mig så trött idag, helt slut. Då blir jag orolig. Vad är det för fel? Fick jag brev från sjukhuset om att jag måste lämna ytterligare ett prov. Nej, varför då? Ringer min man, doktorn, hans svar gjorde mig ännu oroligare. Nä nu är det något hemskt. Hjälp. Livet skört, vackert, ömtåligt och tåligt på samma gång. Inte ta ut saker i förskott försöker förnuftet och känslorna vägrar lyssna. Dom bara jo nu är det dags. Nu kommer katastrofen. Den där som du bara väntar på hela tiden. Du kanske förtjänar den också. Ja så var jag en dålig och grinig mamma idag. 

Men så började småttingarna på viola idag. Och vi mammor spelade hela vår repertoar för barnen. Vi fikade. Livets fina kom och störde katastroftankarna.

Inga kommentarer: