torsdag 23 oktober 2014

En dag utan

huvudvärk. Så skönt. Jag har varit så påverkad av den för den har suttit liksom över ena ögat och påverkat synen och gjort mig lite illamående. Men nu så, mycket, mycket bättre. Jag har så intensivt på jobbet. Ett litet bibliotek och vi är få som jobbar där. Man ska göra allt och jag jobbar bara halvtid. Men det som är bra är att jag trivs riktigt bra. Idag när jag cyklade till kyrkan för att berätta på en Öppen förskola vad vi hade för verksamhet riktad mot barn så tänkte jag att det är spännande med ett helt nytt område. Som att vara nyinflyttad, vargenda gata känns ny.

Och igår en till violalektion. Jätte, jätte mysigt och roligt och till och med spännande.

2 kommentarer:

FruG sa...

Vad roligt med instrumentspel! Är det två barn som spelar tillsammans? Två av mina har börjat på fiol den här terminen! Det är så roligt att vara med och lyssna och extra kul att två spelar tillsammans - de sporrar varandra lite och tränar än så länge gärna med varandra hemma! Ha en bra vecka!

Maria sa...

Hej
Tack! Mina äldre tvillingar spelar fiol och dom yngre har nu precis börjat i viola. Det är suzukiundervisning och då spelar dom i grupp på cirka 8 barn en kväll i veckan och en enskild lektion på dagen en gång i veckan. Fast mina kommer nog att spela mycket tillsammans även på den enskilda. Så roligt att dina också börjat. Det är så trevliga instrument och sen när man kan spela i orkester som mina äldre gör så blir det extra kul. Ha en fin vecka ni med!