söndag 11 oktober 2009

Natt

Man kan säga att våra bäbisar sovit hela nätter sedan dom var pyttesmå. Eller ätit en gång framåt morgonkvisten. Sedan några nätter tillbaka äter dom två gånger var. Jag känner mig oerhört mosig och tänker att jag borde börja med gröt på kvällen och samtidigt skulle jag vilja vänta ett tag till. Jag har börjat med lite morot och äpple men ammar fortfarande fullt. Vill amma länge och är lite rädd för att börja ge dom gröt. Men samtidigt så klarar jag nog inte tröttheten som följer med all amning på natten. Eller så väntar jag några dagar till och ser om det här är någon tillfällig idé dom fått. Samtidigt också och det är ju lite konstigt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Om du ska orka amma så där mycket, så måste vi nog köpa fler än en krämbulle/winerbröd på Ullas nästa gång. Själv kan jag äta av ren sympati med dig.
Kom du ihåg att jag drömde om ett konditori i trapphuset när jag ammade som mest mest med sonen?

Kram Ulrika

johannapannan sa...

inte är det lätt när det blir mycket vakentid på nätterna inte. Hur gamla är tjejerna nu? Kan vara en tillfällig ökningsfas eller att de inte riktigt står sig.. eller så är de förkylda och vill ha lite närhet och så? Kolla du och se, och känn efter själv hur du själv mår i det hela.

(och sen skulle den petiga jag vilja säga att om man introducerat _någonting_ mer än bröstmjölk då helammar man inte längre. men det är jag det :-D )


och jag läste ditt inlägg om ordning, och om se och vilja ha. Man får nog stå för kaoset, le i det hela och inse att det är vi. Det är det som är vår vardag och vårt sätt att leva. Bara man är glad så!!

kram igen.
kram på dig!!

Maria sa...

Hej Ulrika
Jag tror vi båda behöver det där fikat. Nä jag kommer inte ihåg den drömmen men jag minns att vi ofta drömde om bullar och annat gott. Vi kanske snart kan fika mycket tillsammans igen. kram maria

Maria sa...

Hej johanna
Dom är drygt 6 månader. Och i natt blev det bara tre matningar och det kändes lite mer okej. Men jag är van vid ännu mindre. Dom har skämt bort mig. Men dom är inte förkylda men det kan ju hända att dom vill öka lite extra.

Jag tycker ju att jag helammar än men det kanske jag inte gör. än så länge rinner äppelsaften och morotsmoset ut samma väg den kommer in.

Jag tror det där är viktigt att våga stå för sitt kaos och inte känna att man måste "förklara" alt. be om ursäkt.
kramar

johannapannan sa...

är de redan sex månader??? himmel vad det gått fort!!! och det innebär ju att våra blivit sex månader äldre de med. Skrämmande.

Om jag vore du skulle jag testa med lite gröt så där på eftermiddag/kvällskvist och se vad de tycker. Kanske står de sig inte riktigt längre och du kanske "köper" tillbaka din sömn!! som behövs!

(och jag retades bara lite med dig. Det finns så mycket tankar och tyck om allt. hejja hejja du!! du är fantastisk!)

Ja. Kaoset får man stå för. Fast jag skäms lite när det ser riktigt bedrövligt ut här hemma. :-(

kramelirkam