onsdag 7 oktober 2009

Rörd

Igår var vi på storbarnens skola för dom har haft temavecka och då avslutas den med en massa grejer som kafé, filmvisning, sång, teater, stöta kula, hoppa höjd, grilla bröd och annat. På två timmar ska jag tillägga. Vi hann inte många saker. Men min dotter hade haft bagarstuga hela veckan och serverade i kaféet hela kvällen. Vi var tvungna och sätta oss vid rätt bord där hon skulle servera. Hon sprang runt med brickan i högsta hugg och tog upp beställningar. När hon kom till oss så skrev hon upp vad vi skulle ha på en liten lapp med sin vänstra hand för hon är ju vänsterhänt. Kommer då på mig själv att bli rörd över den där lilla lappen och vänsterhanden och det faktum att allt vi ville ha inte fick plats på lappen så min man ändrade sig och tog samma som jag för då fick ju allt plats.

Sedan rusade vi till aulan för att se sonens och hans kompisars dokumentärfilm på 5 minuter. Blir rörd igen.

Och sen blir det vardag och rördheten försvinner och ersätts av allt möjligt som bortappade nycklar, hjälmar och annat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka helt underbara föräldrar ni är! Önskar jag fick träffa er alla.
Kram/Johanna i M-lycke

Maria sa...

Tack fast jag vet ju att det bara är ibland som jag känner mig så där bra förälder. Fast tack ändå för all uppmuntran värmer så mycket. En dag ska vi väl åka till Göteborg eller ni hit. Visst?Kramar Maria

Anonym sa...

Jomenvisst ska vi det!
Kram/J