måndag 12 oktober 2009

Vad

ska jag shoppa nu då. Min man är på jobbet och bäbisarna sover. Jag funderar på handdukar från Gudrun Sjödén och en byrå, ett skåp och en bänk från Ikea.

Eller ska jag dricka en kopp kaffe istället. Det är lite billgare även om det är ekologiskt och rättvisemärkt.

Apropå det så vill jag att någon motiverar mig att köpa russin som är ekologiska när dom kostar mer än dubbelt så mycket än dom "vanliga". Är det bara här i min stad som det skiljer sig så mycket. För mycket, tycker jag. Bananer, morötter, kaffe, mjölk och ägg köper jag alltid ekologiskt och ibland rättvisemärkt (kaffet och bananerna) men allt det andra funderar jag över och gör lite olika med. Jag känner helt enkelt lite efter hur rik jag känner mig för tillfället. Alltså inte rik på barn utan pengar.

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag drabbas då och då av det där att jag vill shoppa. Sitter och drömmer framför olika nätbutiker och ibland klickar jag i kundkorg, bara för att testa. men så blir summan flera flera hundra för nästan ingenting , då raderar jag. Och sparar pengarna. Den här månaden har dock varit slösig. Nya vinterskor åt mig och A. och täckisar åt K. Och så playstation med singstar å lite annat.
Och sist men inte minst så har jag klickat hem ett par punkrockiga skor till mig själv. Men dem har jag inte betalat ännu... Det är lite dubbelt att vara egen som jag. Jag är emot konsumtion i stor mängd, men vill ju gärna att folk ska handla av mig.
Hoppas att ni har det bra! Tittar in här ofta och tänker på dig (coh er alla (!) Önskar att vi kunde ses. Och så roligt det hade varit att bo närmare dig nu när du är hemma på dagarna.
KRAM!

Maria sa...

skulle stå: och er alla 8!, men blev något annat...