tisdag 13 oktober 2009

Tomrum

Jag känner ett tomrum och det är att jag inte känner någon annan familj som också är så här stor. Vill gärna göra det. Varför vet jag inte. Men kontrasten mellan att ha kanske två barn och 6 stycken är så stor och jag skulle behöva någon att sitta och fika med som har det ungefär som jag. Är det för mycket begärt? Ja jag tror det. Läste precis i Aftonbladet att ungefär 16000 kvinnor i Sverige har 6 barn. Så dom finns. Gäller bara att hitta någon med många barn nära som jag också trivs med. Är det för mycker begärt? Kanske lite, men ändå. Jag hoppas på det i alla fall.

Det är en fin frostig morgon med bäbisar som håller på att bli förkylda. Men måtte det vara någon lindrig variant.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår dig! Ett tips är "Familjeliv", de har den här sidan för flerbarnsföräldrar: http://www.familjeliv.se/Foralder/Forum-3-291/ Du kanske till och med hittar någon som bor i närheten av dig, annars kan du ju få en vän på avstånd! Kram!