torsdag 8 oktober 2009

Oro del 100 eller nått

Jag har ju oroat mig för den där influensan, sedan oroat mig mindre och för ett tag nästan inte oroat mig alls. Nu läser jag på en annan blogg som jag vet har sitt fäste i Umeå att på skolan där hennes barn går har det konstaterats svininfluensa och jag känner nu hur orosklumpen börjar växa.

Jag har bäbisar som är under två år alltså i riskgruppen. Himla vaccin som aldrig dyker upp. Himla oro som alltid dyker upp. Jag vet att sån här stress som jag lider av inte heller är bra för hälsan. Men den får jag bara leva med.

Vi hade i alla fall en fin dag igår. Det flöt. LIvet.

1 kommentar:

Maria sa...

Jag känner också viss oro. men har ändå en slags tanke att det inte lönar sig att oroa sig. men om jag hade två små bebisar skulle jag nog oroa mig mer än vad jag gör nu. Känns som om de är mer sårbara när de är så små.
Tror att vaccin skulle börja ges den 12 oktober i Norrbotten.