tisdag 6 oktober 2009

Solfrost

Bäbisar sover i solfrost. Kallt och soligt. Samtidigt. Tänker att jag har det bra. Att mina barn är så fina fast det alltid är något med någon. Någon ledsen där, någon arg där, någon förtvivlad där. Men jag ska ju kanske inte dras med utan försöka vara lite stark ibland. För hittils har det ju alltid blivit bra efter ett tag. Tänka bra tankar handlar mycket om. Inte tänka oj vad smutsigt vi har, oj vad jag inte hinner någonting, oj vad jag är dålig, oj vad jag borde vara som hon eller hon. Det håller ju inte.

För det här är jag och så kan jag ju ändra på mig lite lite i taget om jag försöker riktigt mycket, fast mycket får jag liksom dras med och acceptera.

Så idag försöker jag acceptera en massa saker.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så bra! Fast så svårt det är ibland, tänk att man måste anstränga sig för att tänka bra grejer om sig själv och sitt och de dåliga tankarna kommer så lätt! Bäbisar sover i solfrost...vilken boktitel det skulle kunna vara! :)

Maria sa...

Ja visst är det närkligt att dom bra grejerna inte ska komma naturligt. Visst är det kul att tänka på boktitlar?

Maria sa...

Klokt!