torsdag 3 februari 2011

Hittat och inte hittat

Nu har jag hittat kortet men inte laddaren. Jag och mobiler. Det ringer aldrig. Nästan. Det kommer aldrig något SMS. Nästan. Det är dom där nästan som gör att jag vill ha den igång. Speciellt imorgon när jag ska vara på kurs och inte på mitt vanliga jobb.

Jag har tittat på bloggen Husmorsorna och mest på bilder från Emma Hambergs kök och matsal. Jag har sett hennes hem i någon inredningstidning någon gång och det var så härligt. En massa färg, tyger och kuddar. Så kanske det kan bli i nya huset fast ändå så där himla välstädat och shakerinspirerat. Få se nu hur det ska gå till

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så kul det låter med picknick i det nya, egna huset, jag blir faktiskt avundsjuk! Så roligt med det lite oförutsägbara, vill också flytta, röra om i livet och våra tonåringar tycker ju att det är barnplågeri att bo på landet just nu... Men flytta orkar jag ju absolut inte nu, med nytt jobb.... Jag orkar inte ens plocka upp saker om vilka jag tänker: det där ska verkligen inte ligga där, kolla post etc. Vi fick inkassokrav från Telia häromdagen ... Men ändå! Kram /E

Maria sa...

Ja det känns spännande och som en lättnad. Jag tror att jag behöver förändringar ibland även om jag tycker att dom är superläskiga. Det låter bra eller kanske inte bra men helt mänskligt i alla fall, att ni glömmer att betala lite räkningar och att saker får ligga framme. Man bara hinner inte med när man ska jobba båda två och skjutsa barnen. Hoppas vi ses snart Kram Maria