torsdag 3 februari 2011

Torsdag äntligen

Tack och lov för torsdag. Ledig tillsammans med dom minsta och jag sov till kvart i åtta. Så nödvändigt det kändes och nu kan jag börja springa igen för nu är förkylningen nästan borta. Det är konstigt det här med att flytta fast det bara är en gata bort. Men det är ändå som att nu blir allt annorlunda. Den där känslan av att nu måste jag förändras lite. Och jag bara måste hålla lite mera ordning. Jag är så stökig av mig. Och jag orkar sällan tänka att tar jag bort det här nu så känns det bättre sen. Men så ska jag alltså tänka nu.

På bibliotek måste man ju gallra d.v.s ta bort gamla böcker för att dom nya ska få plats. Inte ens när jag gör det kan jag vara logisk eller så. Jag kan inte ens gå från a till ö. Jag börjar typ på e och håller på några bokstäver fram och sen hoppar jag tillbaka till a. Jag tänker att kanske var det inte bibliotekarie jag skulle bli. Dom kanske ska vara bättre på det här med ordning och reda. Men annat gör jag ju så gärna. Till exempel berättar om böcker och berättar en saga. Men när man ska snöa in på annat som olika grejer med datorn och bibliotekskatalogen och liknande då liksom vill mina öron bara krulla ihop sig och inte lyssna alls. Nä det verkar som att jag är väldigt luststyrd.

Inga kommentarer: