söndag 6 februari 2011

Sovit

Jag har sovit 10 timmar i natt. 10 timmar är sjukt länge. Majken har helt slutat amma och Ester kanske. Fast Majken har nattskräck vissa nätter, tror jag i alla fall. Men vad trött man är när man får sova.

Igår var en jobbig dag, en riktigt jobbig dag. Jag kände att jag inte alls hade makt över mitt liv. Och det har man ju inte. Jag menar vad som helst kan ju hända när som helst. Men man kan ju också ha mer eller mindre makt och igår kände jag att den var superliten, eller ingen. Saker bara händer. Min man är upptagen hela helgen med sin kör. Och jag bara kände att fy sjutton för kören. Fast på något sätt har jag tyckt att han ska fortsätta, fast när den tar en hel helg i anspråk, en hel helg under den månaden då vi ska försöka flytta då blev det bara för mycket. Och min kompis har fått sitt tredje barn, en Maj. Visst var det ett fint namn? Och då ringde jag henne igår morse och då är det ju så att jag inte kan prata i telefon utan att allt händer. Så det som hände var att Majken och Ester hällde ut kaffe, vanillinsocker och alla nötter över halva köket och min äldste son kom på att jag nog måste skjutsa honom till träningen fast jag fortfarande stod i pyjamasen. Men dom mådde bra och kanske kan vi åka dit, jag och flickorna på torsdag när jag är ledig.

Idag är det jag som har makten. eller lite mer makt.

Inga kommentarer: