söndag 13 februari 2011

Om en dag

Den här dagen blev inte bra. Solen sken men jag var inte glad. Vi ska flytta vilken dag som helst och idag skulle min man jobba hela dagen. Igår var det också olika saker vi behövde göra. Hur ska vi hinna? Och jag bara lagar mat. Känns det som. Fast det gillar jag ju. Fast inte som på löpande band som den här dagen.

Men några ljuspunkter har väl funnits. Kanske att Signe som fortfarande inte är pigg är med mig hela tiden. Men det är nog för att hon inte orkar annat. Men hon packar också till flytten, hjälper till med Majken och Ester, bär grejer till huset och skär grönsaker. Men sen blir hon trött och vilar sig. Så helt okej är hon inte. Men bara att få ha henne nära så mycket och ligga och mysa innan hon ska sova - det är fint.

Och sen Majken och Kalopsen. Jag har aldrig lagat Kalops förut men det kommer jag att göra om. Majken åt en portion innan vi andra hunnit börja på våra och så en till, en till och en sista liten. Majken gillar oftast inte kött, men det här nästan sönderkokta tyckte hon var urgott.

Imorgon bitti firar vi en 12-åring. Född på alla hjärtans dag.

Inga kommentarer: