måndag 14 februari 2011

Vad musiken sätter igång

Jag lyssnade på Säkert i bilen, eller heter hon så? Annika Norlin kanske hon heter. Jag kan ingenting om musik längre. Men i bilen på väg till dagis och sen till doktorn lyssnade jag på låt nummer fem hela tiden. Det är som att bli typ 20 igen. Vara olyckligt kär hela tiden i samma person och tänka olyckliga tankar och tankar om framtiden som måste bli helt annorlunda.

Jag fick som tillbaka känslan.

Och jag tänkte att man får faktiskt inte glömma vissa saker. Som att njuta lite ibland.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gillar Säkert, hennes röst och texter och så det poppiga i musiken. Jag börjar också tänka...
När det är lite mycket på jobbet (och jag är ensam på kontoret...) så brukar jag lyssna på dansa,fastän på Youtube. Då blir jag glad!