onsdag 24 augusti 2011

En riktig jobbdag

Idag jobbade jag hela dagen och bara en halvtimme sen på morgonen fast det tog jag igen på eftermiddagen. Alltså jag är inte van att jobba hela dagar. På jobbet gick det väl ganska bra fast sen hemma på kvällen är jag så trött. När jag kom hem var middagen slut och jag kände att nä nu när jag ska jobba en hel dag så finns det inte mat till mig. När jag gör mat gör jag nästan alltid för mycket, men min man ligger mer där på gränsen.Men vi svälter ju inte så jag ska inte klaga. Verkligen inte. Jag hittade förresten någon gammal rest. Sen hann jag bara nästan ingenting så skulle Majken och Ester i säng. Och sen skulle jag läsa för Ernst och Signe. Och sen diska. Och sen fika macka. Eller förresten först pussa Joen och Ella. Och sen macka. Min man var ute och sprang. Tänk vad mycket man ska klämma in i sitt liv. Springa också. Igår var det jag som sprang.

Imorgon är jag och småflickorna lediga. Perfekt efter min jätte långa arbetsdag. Tänk att det finns såna som jobbar 10 timmar om dagen. Eller 8 timmar varje dag. Fast dom kanske inte har 6 barn hemma och är födda oorganiserade och stökiga.

Inga kommentarer: