onsdag 10 augusti 2011

Man undrar

om det är slut på stranddagarna nu? Om det är skogsutflykter i gummistövlar, lekparker och biblioteksbesök som vi får ägna oss åt nu? Idag plockade vi blåbär med Majken och Ester och dom är så stora nu, blåbären. Vilket blåbärsår. Majken vill ju bara gå till skogen så vi tänkte passa på att plocka blåbär när vi ändå är i skogen, fast hon vill egentligen inte stanna. Bara gå och gå och samla. Men så fint det känns att vara i skogen. Min man tycker att det är så bra att vi har skogen bakom huset för då behöver man ju inte ens gå ut på gatan för att ta sig dit. Lite folkskygga är vi nog, för jag höll med.

Men sen motarbetade vi folkskyggheten, min man och stora barn genom att cykla ner på Noliamässan och jag, som inte kunde tänka mig ett värre ställe, genom att gå till lekparken med småttisarna.


Inga kommentarer: