lördag 27 augusti 2011

En till tanke

Det jag tänkte mer på att när jag var på ICA maxi i tisdags klockan ca. 13.00 så var parkeringen nästan full. Jag fick leta parkeringsplats. Och i lekparkerna är det ödsligt tomt och på gatorna. Märkligt hur det har blivit.

Och igår så hörde jag på Spanarna när jag åkte hem från jobbet och då var det en intressant spaning av Jessica, vad hon nu heter? I alla fall handlade den om hur naturen har blivit som accessoar. Vi lever inte med naturen eller i naturen utan använder den som dekoration. Ungefär så. Jag ska sätta mig in i det mer.Men till exempel så använder vi naturligt och naturnäramen naturen vistas vi knappt i.

Idag är jag så trött fast jag har sovit länge. Nu har jag kanske hamnat i någon slags jobba första veckan-chock. Jag vaknade med Majken i morse men kände ganska snabbt att jag var så trött, förlamande trött. Inget har hjälpt, varken kaffe, lunch eller städning. Gå utoch andas uteluft kanske gör susen. Hoppas.

2 kommentarer:

Familjen Tapper-Kaller sa...

Jessica Gedin - jag gillar henne skarpt! :)

Maria sa...

Ja just ja, så heter hon. Jag tycker också att hon är så bra och klok.