söndag 21 augusti 2011

Ester



är väldigt stark och påhittig. Hon vill bära. Själv. Idag köpte vi gott nybakat tunnbröd från bagarstugan på museét. En av bagarna tog plötsligt fram gitarren och började spela och sjunga en Sockerbagare och I Indialand bak Himalayasstrand det händer så konstiga saker ibland... Det var mysigt. Sen skulle hon bära och för andra gången gör hon om en påse till ryggsäck. Förra gången hon gjorde det hade vi handlat tungt papper.


Nu har vi haft familjeråd för första gången i vårat liv. Det gick så där. Men i allafall så är veckans träningar inskrivna i kalendern och alla barnen ska hjälpa till varsin dag med matlagning. Vi har också bestämt när folk ska lägga sig. Det blev mest diskussioner kring det.
Oj, oj, oj.


Sen har jag sett mitt livs första fästing och den var i Skrållans päls. Stor som ett majskorn. Jag trodde hon fått en tumör för det var också en knöl innanför huden, men sen när jag fick bort den så rörde den sig. Jätte läskig tycker jag här i norra Sverige som inte är van.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Sötaste småflickorna i hela världen! Ester är ganska lik dig på något vis.
Hälsningar u

Maria sa...

Åh tack Ulrika. Tycker ju jag med. Jag vill gärna vara lik henne så jag hoppas du har rätt.KRAM