måndag 8 augusti 2011

Mera matlagning

Har hamnat i någon slags matlagningsflow, vi har gjort rödbetsbiffar, lammfärsspett, hummus och havrekakor. Regnet faller fortfarande. Joen är hemma, äntligen. Jag är utbränd, säger han, på fotboll. 17 matcher på 14 dagar sliter och imorgon ska han på en till fotbollsgrej. Han har visat bilder i sin telefon och legat med huvudet i mitt knä. Hoppas han vill göra det länge till. Och i Karlstad där kan han tänka sig att bo.

Vi andra har gått en sväng på stan och min man har köpt glasögon, såna fina som jag tycker så mycket. Äntligen fina glasögon. Nu är det sista gemensamma semesterveckan vi har. Det känns som att det finns så mycket jag skulle vilja göra. Fast jag vet inte riktigt vad. Sen är jag ledig fram till onsdag nästa vecka men då är det slut på sommarlovet, mitt oändliga på åtta veckor. Aldrig har jag börjat jobba på en torsdag, men jag har hört andra som gör så, börjar jobba så första veckan bara blir halv och det är så bra säger dom.

3 kommentarer:

Maria sa...

Hej!
Jag igen. Känner mig nästan som en tjuvläsare när jag inte alltid skriver kommentar. JAg tittar in och läser ofta. Kul att följa erat liv. Får bara lite Maria-abstinens =)

Maria sa...

Du tjuvläser inte alls. Jag blir bara glad att du läser, och ännu mer när du skriver något. Vi borde ju ha träffats i sommar, eller hur?

Maria sa...

JA! Vi borde ha träffats.