söndag 23 oktober 2011

Bandy och bandy

Ester som tagit av sig både mössan och jackan.


På isen


På bandyträningen på läktarplats


Ernst har börjat spela bandy, eller det är egentligen andra säsongen. Vilken fin sport om man jämför med en del andra. Fast oj så kallt på läktaren. Majken och Ester käkar frukt och klär av sig kläderna när vi väntar.


Sen har vi varit på innebandymatch också. Om man jämför, en inte lika fin sport. Det låter jättehögt från planen, klubborna viner, golvet gnisslar av alla gympaskor och så ser jag ingenting. Bra Ernst, ropade dom en gång och då vände sig en pappa mot mig och frågade om jag såg vad som hände. Jag fick helt ärligt svara nej. Ser ingenting. Jo Ernst gjorde en fin vändning. Jasså en sån. Jag kan verkligen inget om innebandy. Men Ernst har en så fin tränare. En som inte skriker någonting och som klappar dom på huvudet när dom varit inne på plan så då gör det väl inte så mycket att jag inte tycker att det är en mysig sport.

Inga kommentarer: