tisdag 11 oktober 2011

Ett speciellt tillstånd



Jag har svårt att sova efter det att jag jobbar kväll på måndagar så på tisdag är jag trött. Men då jobbar jag bara till 12 så jag klarar mig, men det blir inte motion som det var tänkt. Krafterna rinner ur mig. Jag bara satt i trappan här hemma när vi kom hem idag och kände mig nästan grinfärdig. Så trött och liksom tom. Den där känslan av tvivel som smyger sig på mig. Tvivlar på mitt jobb och min roll där. Passar den mig? Jag är ganska intresserad av människor och tycker egentligen om möten, även om jag ibland känner mig blyg. Men ibland så tycker jag att mitt jobb bara innebär en massa snabba möten. Fina men väldigt snabba. Jag behöver egentligen mer tid. Jag får väl fortsätta fundera. Känner mig just nu som på en egen liten ö där jag guppar runt utan att komma dit jag egentligen vill. Vart det nu är? Till någon slags gemenskap kanske. Ibland så hamnar jag i något tillstånd, ja det här speciella tillståndet, ganska ofta faktiskt. Kan inte riktigt beskriva det eller påverka det. Eller det kanske jag kan men hur?


Och i detta lite tomma tillstånd känns det lite jobbigt med en intensiv onsdag framför mig. Men den har en rolig avslutning för jag ska gå och lyssna på Pija Lindenbaum. Jag gillar ju henne. Vad vi har skrattat åt Lill- Zlatan och morbror raring. Fast jag har ju bokcirkel på torsdag och då blir det en grej för mycket. Jag måste akta mig för det. Måste göra lagom.


Har förresten så långt hår nu så jag kan göra flätor. Jag tänker att det kanske känns bättre att ha riktigt långt hår när jag fyller 40. För ofta har ju människor kortare hår ju äldre dom blir.Jag tror att jag gör tvärtom ett tag. Så får vi se.

Inga kommentarer: