söndag 9 oktober 2011

Innedagen

Majken i stallet



Ester i stallet


I torsdags var vi i stallet flera timmar. Lite jobbigt var det att ha småflickorna där. I ridhuset kan vi inte vara för där ska man vara ganska tyst. Inte ropa Ella jätte högt till exempel. Sen är det trappor överallt. Ringlande, långa trappor. Och så är Majken i någon slags period just nu som till exempel innebär att hon vill något jätte mycket men sen vill hon efter en liten stund hem igen. Så var det när vi var i stallet också. Nu dröjer det innan vi är där tillsammans igen. Dom stora flickorna får klara sig själva i stallet.


Ikväll somnade jag överallt mellan åtta och nio och nu sitter jag här vaken. Inte bra. Borde sova precis nu. Trött är jag också. Lite för trött. Ernst klappade mig på kinden när jag sov på soffan. Han är inte van att jag somnar före honom. Jag somnar ofta på soffan, men då brukar klockan i alla fall vara halv tio.


Vi hade en fin dag igår och hann till och med äta pizza med våra kompisar igår kväll, hämtpizza. Faktiskt skönt att inte laga nått. Så idag skulle jag springa, vara ute och lite annat. Det blev bara det där lite annat, alltså tvätta, laga mat, leta en gardin som jag inte hittade, baka en kaka. Jag gick inte ut på hela dagen. Inte så sunt kanske, men idag var det okej.


Nu regnar det så behagligt mot fönstrena. Jag låtsas att det inte alls är måndag imorgon och alla ska iväg. Ikväll har min man jobbat och ändå så åt vi lasagne till middag och sen te och kaka alla vi andra tillsammans. Till och med Majken och Ester ville ha te. Jag hade handlat tehörnans mest barnvänliga röda te och det gick verkligen hem. Smak av jordgubb och vanilj.

Inga kommentarer: