onsdag 12 oktober 2011

Min långa dag och när jag träffade Gittan

Den här dagen blev lång och intensiv. Så många möten. Mellan 4 och 6 var jag med och invigde en skola och ett bibliotek. Så många människor. Glada människor över att deras barn ska få ha ett skolbibliotek med personal. Sen åkte jag på Pija Lindenbaum och det var mysigt. Hon är som en liten finurlig, fantastisk och spännande person.

Jag köpte hennes senaste bok, Gittan gömmer bort sig och fick på köpet en stor Gittan som man ska hänga upp. Majken och Ester blev överlyckliga när jag kom hem och supernyfikna på Gittan. Men dom var alldeles kladdiga på händerna för dom satt och fikade så jag satte upp henne på en sån där tavellist vi har ovanför pianot. Där stod dom sen och ropade Gittan superhögt. Så nu måste Gittan hänga på något braigt ställe här i huset. Hur ska jag kunna åka till Stockholm när dom saknar mig hur mycket som helst när jag är borta en dag?

Inga kommentarer: