lördag 27 oktober 2012

Inte gått ut

Jag har inte går ut idag, vägrat. Jag har tvättat, läst och bara varit, inne. Inget ärende ville jag göra, inte ens köpa mjölk eller godis. Min man har slängt skräp och grejat i garaget. Det låter lite knäppt, det där att greja i garaget, men det behövdes för vi använder ju egentligen det som ingång under vintern.

Imorgon kommer vår stora pojke hem och det har gått bra för oss och för honom, säger han iallafall. Han och några kompisar har startat en blogg och jag är läst och skrattat. Det är så spännande med ett stort barn, med eget liv, ett eget språk, en egen humor. Och min 13-åring är också så stor, längre än mig. Hon har färgat håret, ja hon fick det fast jag är skeptisk mot vad såna där medel innehåller. Hon är iallafall jättefin i sitt röda hår, även om jag tyckte hon var perfekt innan. Ernst har gjort korttrick hela dagen och inte velat ringa en kompis på hela dagen, och det händer aldrig att han inte vill det. Och Signe har också varit hemma idag och tagit det lugnt. Det är höstlov till veckan och dom känner kanske lugnet för dom vet att nu kommer flera lediga dagar.

Imorgon kanske jag tar det lika lugnt.

Inga kommentarer: