måndag 1 oktober 2012

For fram

Det kanske är så, eller det är så, att man får energi av att motionera på lång sikt, men inte precis efteråt för då är man ju bara trött. Men kan man få energi av två springturer? Ja inte vet jag, men igår orkade jag så himla mycket. Igår var jag stark i kroppen och själen.

Jag tvättade kanske 7 maskiner, vek all tvätt som fullkomligt hade tagit över tvättstugan och jag städade inne i skåpen i köken där vi har torrvaror. Sånt gör vi inte ofta, oj vad det behövdes och vad man hittade grejer. Vi borde klara oss ett tag med till exempel alla rispåsar jag hittade med lite kvar i. Ja det var lite spännande. Nu måste vi organisera vårat skafferi på ett annat sätt. Kanske hälla upp mjöl i burkar och skriva vilken sort det är på varje. Spaghettin skulle behöva någon slags burk för den hade liksom sökt sig ut ur öppnade påsar och låg lite varstans. Och kanel som jag bad min man köpa igår, det hade ine behövts kan jag säga för jag hittade säkert fem påbörjade kanelpåsar. Och jag och min man som gillar kaffe och dricker te väldigt sällan, men oj vad mycket te vi hade. Så då gjorde jag äppelpaj och te till kvällsfika.

Så handlade jag kläder och skor med barnen också. Ella köpte ett par gula byxor, en blå tröja med vita hjärtan, en svart med vita prickar och en randig. Allt var jättefint så jag bara sa ja. Signe köpte ett par vinterskor och ett par jeans och Ernst köpte en tröja. Jag gick på Apoteket och köpte favorittvålen. Hade gårdagen lika många timmar som en vanlig söndag eller många, många fler? Sen gick jag med i varenda klubb man kunde gå med i. Är du med i klubben så får du 25% sa dom på ena affären, går du med i klubben så får du 20%.  Så jag gickmed i klubbarna och hoppas att jag inte ska få en massa jobbiga sms.

Idag är alla lediga utom den äldste och jag jobbar kväll.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vill bara säga att jag läser din blogg sedan i somras. Hittade hit från "fembarnsmamman". Uppskattar mycket att läsa om din vardag, som jag har stor igenkänning med, både glädje- och oroskänslor. Skönt att läsa om "äkta" vardag. Fortsätt gärna skriva!
Vänlig hälsning
Camilla 4-barnsmamma

Anonym sa...

Hej Maria! Så modigt att blogga vidare trots tvekan/oro inombords. Jag läser också och ler, igenkännande. I vårt skafferi hittar jag gamla linspåsar som jag köpt för att jag TROR att vi äter linser. Och burkar med torkat nyponpulver från min lilla mamma. Så gott med hemlagad nyponsoppa men jag kokar den dagarna innan mamma kommer med nya.

KRAM från en ögontjänare som inte älskar linser! / E

mammamaria sa...

Ha, ha...känner igen mig fullständigt.Tror det är dax för mig idag att rensa skafferiet...

mammamaria

Maria sa...

Hej camilla
Vad roligt att veta att du läser här.och tack för uppmuntran.

Maria sa...

Elisabet vi har också många påbörjade linspåsar, men inget nyponpulver bara sån där mix du vet. Men man kanske borde pröva, eller nej då blir det bara stående som hos dig. Kram

Maria sa...

Maria
Skafferirensningen var så befriande. Tittar med glädje in i skafferiet just nu. Med ordningen lär inte vara så länge.