söndag 7 oktober 2012

Till skogs

Vi gick till skogs igår. Tog med oss dom två största barnen och dom två yngsta och hundvalpen och gick till skogen bakom huset. Vi klättrade upp på berget där man vanligtvis åker slalom och fikade äppelbullar i en liten stuga däruppe. Otis träffade en hundkompis på promenaden som var lika gammal, men Otis blev rädd efter ett tag för kompisen morrade en del och visade rätt många tänder.Hela familjen ville skydda honom då, kanske är vi lite löjliga, eller iallafall ovana vid hur hundmöten kan vara. Han har ju träffat många hundar, men mest stora och dom brukar mest nosa på honom. Sen har vi ju varit på cavalierträff med en massa likadana och där var det skoj. En tik morrade till när hon ville vara ifred, men annars var det mer glädjeyttringar.

Sen gjorde vi inte så mycket mer. Jo jag började sortera bland tyger och garn och hittade en hel del påbörjade stickprojekt.  Nu tänker jag ta tag i dom även om ingen kan ha dom påbörjade stickningarna just nu. En kompis sover över här och en av våra sover över hos en kompis. Stora sonen med halsfluss har blivit bättre. Min man och dotter handlade och jag bråkade på honom för jag tyckte att han valt dålig frukt och för få. Jag tycker att jag har börjat inse mer och mer hur mycket man behöver köpa, av till exempel frukt, för att det ska räcka längre än bara någon dag. Men det har blivit så att jag handlar oftast nu när jag jobbar mindre och så tror jag, utan att säga något, att han ska förstå vad vi behöver, att frukten inte får komma från Kina, att det mesta ska vara ekologiskt o.sv. 

Idag ska vi på badet med två supersugna treåringar. Att gå på badhuset är något dom verkligen uppskattar. Förutom att duscha då och få vatten på huvudet.

Inga kommentarer: