torsdag 25 oktober 2012

Jag har inte gått under jorden

Jag har bara så mycket annat som ska hinnas med och så är jag sur över att det aldrig hamnar några foton på den här bloggen. Jag sitter bara med min i-pad och skriver och när jag fotar fattar jag inte hur jag ska få in dom här. Joen är i Uppsala på PRAO en hel vecka, en dryg tillochmed.  När jag pratade med honom lät han så glad över det han fått göra på praon och mormor och morfar sponsrar en ny vinterjacka, en mössa och Gud vet allt. Eftersom han har egen börs nu så tror jag att han verkligen uppskattar det. Han får sitt barnbidrag  sen ett år tillbaka och det ska räcka til kläder, telefonräkningar och nöjen.

Vi har extremt rörigt hemma just nu, eller alltid förresten, men hur får man till det? Kläder överallt och grejs och fulla tvätttunnor, så har vi det. När vi ska äta så röjer vi en plats på bordet och sätter oss. Så var det inte när jag växte upp, alltså värsta röran. Men vi får bara inte till det. Dagarna jag är hemma med småflickorna och Otis är så intensiva. Dom bygger koja av soffan varje dag och till den hämtar dom allt, idag har dom även gjort ett gigantiskt hamsterbo på vardagsrumsbordet. Vad är det där sa Ella. Nått Majken - och Ester-projekt sa Signe. Ja, sa jag, ett hamsterbo. Okej sa dom och log och hamsterboet bor fortfarande på bordet, säkert ända till min man orkar riva det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker alla barn borde få ha hamsterbon på vardagsrumsbordet om dom vill :)

J