onsdag 3 oktober 2012

Mitt fina liv

Idag tyckte jag livet var så fint. Och då har ändå äldsta sonen halsfluss (troligtvis), men ändå. Jag hinner mer nu. Jag är inte helt slut. Kanske är det att jag cyklar varje dag istället för att åka bil. Det blir kanske 40 minuter per dag och förra veckan sprang jag två gånger. Sen har jag sorterat strumpor, annan tvätt och skafferi, det där sorterandet som jag velat göra så länge. Nu vill jag bara fortsätta med papper, kläder och annat. Och jag har ett jobb just nu som inte har krävt så mycket av mig här hemma och jag jobbar tre timmar mindre än förut.

Idag var det så fint höstväder och jag bakade äppelbröd, gick ut med Otis, var på sagostund och gick till lekparken. Sen på eftermiddagen så hopade det sig. Pingis klockan fem, middagen skulle tina på spisen (det tog tid), hämta på pingisen och mitt i detta fick Ester diarré. Men det gick fast Ester måste nog vara hemma imorgon.  Hon är ofta förstoppad så jag tänkte att det kanske kan bli så här när det liksom släpper, men det höll på så länge så det måste nog vara någon magåkomma.

Men ändå så tycker jag att min dag varit så bra.

1 kommentar:

Birgit sa...

Så glad jag blir Maria, man behöver dom bra dagarna.