lördag 15 juni 2013

Bara väntar

På att sommarlovet ska börja. Fast det har ju börjat, men vädret och mitt sinne är inte där. Jag har gjort mycket roligt på sista tiden. Träffat vänner och pratat. Men jag har någon slags frustration inom mig. Är det en ålderskris? Det där att vi nog inte får fler barn. Är det jobbet som har varit jobbigt det sista året? Alltså jobbigt för att det inte har känts rätt. Är det jag och mitt sinne? Den där ångesten som kommer smygande allt för ofta. Eller är det där med stora barn som frigör sig och förändras? Är det kanske sömnbrist eftersom jag väntar in barnen innan jag kan somna själv. Det bli rätt sent ibland. Det är väl allt i ett enda tjorvigt tjorv.

Ska försöka få till en fin lugn dag och samla kraft. En arbetsvecka kvar för mig innan jag bli ledig två veckor så jobbar jag en och är sedan ledig fyra.

Inga kommentarer: