söndag 9 juni 2013

På väg hem

Jag och tre flickor har varit i Uppsala sedan i torsdags. Dagtåg ändå från Umeå. Älskar att jag slipper flyga eller åka buss. Buss är förtvivlat jobbigt med småbarn, åtminstone med mina små barn. Jag har en 14-åring med mig också som har shoppat loss med mormor. Jag har träffat mina föräldrar, min 84-åriga moster och varit på min kompis 40-årskalas. Jag har kört bil i Uppsala, mina föräldrars bil som aldrig körs längre. Jag körde vilse både till kalaset och hem från kalaset. Jag har lokalsinne på ett plan, men inget alls på ett annat plan. Och kartor är jag sämst på. Jag har handlat ett par jeans, en kjol och ett linne. Jag har fått en väska av mamma. Till småflickorna har jag handlat fina grejer från Polarn och pyret. För morfars pengar, annars är det lite dyrt. Sen hittade Majken en fotbollsdress och blev förälskad och Ester små rosa pantalonger. Det är lite lustigt men den lila lekplatsen som finns utanför mina föräldrars hus gillade barnen hur mycket som helst.









Inga kommentarer: