torsdag 13 juni 2013

En dag kvar

Ja om en dag så får min man semester. Det känns bra. Nu är barnen hemma själva och lite vind för våg. Gillar det inte. Sen, om en vecka, blir jag ledig. Sen efter sommaren så byter jag jobb igen. Jag hittade inte rätt när jag bytte jobb så nu ska jag ha timmar på lite olika bibliotek. Jag får jobba med sånt jag tycker är roligast och jag ska fokusera på det och inte på att jag inte har någon fast plats. Om jag kan fokusera rätt, är ju inte alltid så bra på det. Jag ska fortsätta jobba halvtid. Det här med jobb och familj är inte enkelt för mig. Egentligen skulle jag behöva jobba mer för att känna mig delaktig på jobbet, men det går inte för då fixar jag inte familjelivet. Jag skulle vilja få mer betalt för min halvtid. Att en heltid för småbarnsföräldrar ska vara mindre än 40 tycker jag. Men andra tycker väl att det låter hemskt. Men jag accepterar att det är som det är och är tacksam att jag får jobba halvtid fast min tjänst egentligen är en heltid.

Nu tänkte jag göra en rabarberpaj och snart kanske jag också inser att det är sommar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

åhå - låter som en bra lösning! Då blir det mera bok-teater?!

Jenny

Maria sa...

Ja hoppas, fast min teaterkompis ska byta bransch. Jag måste hitta en ny kanske.

Anonym sa...

Det låter ju bra, skönt med semester snart!!!

LMR sa...

Låter spännande! Och vad klokt att söka vidare när det inte blev rätt. Lycka till!