söndag 16 juni 2013

Springa dag 2

Jag har bestämt mig, vilket inte betyder särskilt mycket för jag kan ju alltid ändra mig, men jag har bestämt mig för att springa varje dag i sommar, varje dag. Låter helt galet jobbigt, jag vet. Men jag tänker att någon dag kan det ju bli en kort springtur och någon dag en lång. Igår blev det 5,6 och idag 3,7 km. Imorgon riktar jag in mig på 6,9. Konstiga, krångliga siffror, men dom hänger ihop med spårens längd här uppe i våran skog. Jag tänker nog att varannan dag kan det bli långt och varannan dag kan det bli kort, himla kort ibland. Jag måste göra nått och det får bli det här. Jag reser aldrig bort från min familj och jag jobbar inte vrålmycket så jag kan nog springa en stund varje dag utan att få dåligt samvete.

Idag har vi varit på vårat fina museum, nyrenoverat och allt. Välkommen till Gammlia om ni är i Umeå, det är så fint.

Inga kommentarer: