måndag 10 juni 2013

Mera bilder från resan

Ester var superpigg på tåget till Uppsala. Klättrade och skrattade. Jag hade sovit så lite. Det hände en jobbig grej natten mot torsdagen när vi skulle åka. Livet och föräldraskapet kom emellan. Allt gick bra, men sova kunde jag inte. Men väl framme så hämtade min bror mig på stationen fast han egentligen bor i Stockholm. Hemma hos mina föräldrar väntade två fina kusiner. Vi umgicks ett tag innan han och kusinerna begav sig till Stockholm och vi blev kvar. Vi åt god vegetarisk lasagne och jordgubbar med glass och grädde på balkongen. Mina föräldrar var på 80-årskalas. Dom var glada när dom kom hem. Pappa som sitter i rullstol hade fått en massa beröm för att han såg så fräsch ut. Berömmet kom från gamla bekanta från Haparandatiden, bland annat från en 93-åring! Jag är glad att dom fick träffa lite folk, dom är så isolerade i vanliga fall. Träffar mest min bror och min moster och pappa är bara i lägenheten förutom när han måste åka till sjukhuset eller vårdcentralen. Ella har varit så fin hela resan. Läst två böcker och varit mycket med mormor. Inte så lätt alla gånger att bo några dagar utan att träffa jämnåriga och utan dator. Men bra för vår relation.

När vi skulle åka grät pappa och mamma. Vi skulle bo närmare. Men nu är det som det är.







4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir glad över att du blivit lite omhändertagen, fått skjuts, jordgubbar... Och så fint när syskon får blomma. Kanske inte alltid så lätt att "få synas" i en stor familj, eller kanske blir det alldeles just precis... lagom i en stor familj? Hoppas ni får en fin skolavslutningsdag. Vi har tagit ledigt båda två, kanske lite överhettat när ingen ens slutar något stadium! KRAM/E

Maria sa...

Hej
Ja det var så skönt. Har kanske diskat lite och tömt maskinen, men det är nog det enda. Det var nog jättebra för Ella att få lite mer tid med mig och sina morföräldrar. Och vad hon har shoppat! Vi är också lediga båda två idag. Så skönt att ni också är det fast det inte är några stadiumavslut. Bara det där att få ha det lite lugnt och skönt tillsammans en dag är så värdefullt. Ha en fin dag! Kram Maria

Anonym sa...

Så skönt att ni hade det bra hos dina föräldrar, och att ni slapp det där tråkiga som du skrivit om tidigare när du beskrivit er relation. Man vet ju aldrig när sista dagen man ses/hörs är, och att skiljas som vänner är så skönt!

Maria sa...

Ja det var skönt att det gick bra. Vi hade nog kunnat vara en dag längre, men då riskerar vi mer att det blir konflikter. Det här blev alldeles lagom. Jag skulle vilja att vi sågs oftare. Nu gick det ett år mellan gångerna, det är ju inte klokt.