måndag 3 juni 2013

Jag skäms

Jag skäms för att jag väger för mycket. Jag skäms över att jag älskar godis och är svag för sånt som är fett. Och nu några dagar tycker jag att det varit värre än vanligt. Men idag är jag stolt för att jag lagat god grönsakspaj och över min lax till lunch och över frukten med kesella till mellis. Hurra för mig idag. I perioder är jag så duktig, men rätt som det är vill jag bara ha onyttigt. Förstås mänskligt men lite irriterande.

Annars har vi haft det bra idag även om jag handdiskar för att maskinen är dum. Dumma maskin. Nu måste nog den där dumma maskinen bytas ut. Ikväll kommer min man hem, lite skönt tycker jag. Nu kan vi ju dela på diskandet till exempel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men...väger för mycket? På de bilder som du visat av dig ser du ju helt normal ut, fast lång? Eller är det jag som tolkat fotona så? För är man lång så väger man ju mer! Skäms för att du skäms istället, jag tycker du är fin!

Maria sa...

Tack snälla du! Bra pepp!