måndag 30 september 2013

Denna fasta

Jag har fastat nu i drygt två månader och det går tungt nu. Måndagen är jobbigast, kanske för att jag är ledig. När man är ledig är det trevligt att äta, så är det bara. Men jag går ner i vikt och det ska jag ju för hälsans skull och kanske för bli finare också. Fast jag vet inte om någon annan än jag bryr sig. Fast det är väl viktigt att jag trivs. Torsdagen när jag också fastar går lite lättare. Men just nu är jag rädd att jag ska ge upp för den här svackan jag hamnat i. I början gick det så mycket lättare, men det kanske går att komma dit igen. Jag äter ungefär 500 kalorier en sån här fastardag och det är inte så mycket inser man på kvällen när hungern gör sig påmind. Men som sagt, jag ska fortsätta kämpa ett tag till.

Vi har varit lediga och gjort lasagne och varit i stallet och där hade Signe hoppning. Tänk att jag ridit så länge och nu först inser att hästar är rätt så stora och ibland en smula läskiga. Men stallet är bra där flickorna rider så jag känner mig rätt trygg. 

Inga kommentarer: