onsdag 18 september 2013

Man vet

Man vet att man måste sova för att orka, för att vara trevlig och ändå så gör man inte det. Varför lär man sig inte?

Jag har haft en fin dag och en jobbig, men ändå fin helg. Om en begravning av en pappa, den enda pappan jag någonsin kommer att ha, kan kallas fin. Snarare vemodig och definitiv. Fast samtidigt så var hans barndomsby klädd i dom vackraste höstfärgerna. Jag har varit mer ledsen igen efteråt. Min pappa borta. För alltid.

Nä nu går jag iallafall och lägger mig för nu börjar jag grina igen. En sak med den här hösten förutom dödsfall och begravningar är att den här inbitna kaffeälskaren lärt sig att dricka grönt te. Flera koppar om dagen. Jag har också köpt ett par otroligt fina, prickiga stretchjeans som två barn gillat och ett ogillat. 

Godnatt.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Brukar ändå vara lättare att sova efter begravning än före. Sedan är det dags att gå vidae, det hade din pappa gillat att du gör. Hans barnbarn ska ju ha en mamma som är med, säkert snygg i nya brallor!

FruG sa...

Vill bara säga att jag känner med dig - så ofattbart att tänka på att sånt kommer att hända och händer... Kram

Maria sa...

Hej
Tack för omtanken! Jag sover allmänt lite dåligt just nu. Det beror nog på en massa saker. Gå vidare gör jag nog hela tiden, men det hindrar inte att jag stannar upp ibland och försöker ta in vad som hänt. Fast man vet så är det ändå svårt att förstå. Undra om han hade gillat mina prickiga jeans? Han gillade mest brunt när han var yngre berättade hans kompis på begravningen.

Hej Ditte
Tack för omtanken. Går inte att förstå innan att det kommer att hända fast man vet att det kommer att hända. Kram