tisdag 3 september 2013

En vanlig dag fast en ledig dag

Vi har haft en sån fin dag. Både igår och idag. Mina lediga dagar. Jag jobbar onsdag till fredag så nu är ledigheten över för den här veckan. Jag började ju städa i helgen och har fortsatt nu när vi är lediga. Kastat alla uttorkade tuschpennor och sorterat pussel. Grävt i lådor som inte blivit grävda i på länge. Som en liten iller gör jag små insatser lite här och där. Bara ett mycket tränat öga kan se att jag städat. Igår fastade igen och då bakade jag bröd och bullar och lagade lax till middag. Bengt säger att jag gör mer när jag fastar, men det vet jag inte riktigt om det stämmer. 

Idag har vi varit på utflykt i skogen. Hur mysigt som helst. Fast vi hamnade när vi gick på stigar där det mest var myrmark. Det var så blött så vi tillslut fick vända. Flickorna blev lite rädda så spännande blev det. Smygaren, Skrållan, går också med när vi går på utflykt. Helst går hon en bit bakom eller framför fast här på bilden bär Ester henne. Skrållan vill helst gå själv, men hon är så himla snäll så hon accepterar det mesta. Högst upp slalombacken fikade vi vaniljbullar. Och fick en känsla av det är det här som är livet.






2 kommentarer:

Anonym sa...

När du beskriver detta längtar jag också efter fler små barn, att göra enkla men ack så mysiga utflykter med. Hoppas alla våra barn kommer att minnas! Kram / E

Maria sa...

Hej
Det kommer dom, det är jag säker på. När jag göra såna där utflykter tänker jag att det är det enda vi borde göra. Så mysigt är det! Kram