måndag 30 september 2013

Fina söndag ändå på något vis

Kaos och flytt av möbler bestod halva vår söndag av. Sen tog vi barnen minus två och gick på Kinarestaurang. Vardagslyx eller helglyx. Sällan kan vi egentligen göra det, men nu kunde vi. Det var verkligen familjevänligt, även om jag inte älskar sån mat. Men jag älskar att se barnen med stora glassefterrätter och njuta eller se Ella äta massvis bara för att det är så gott. 

Joen satt hemma och skrev hela dagen. Rätt så fokuserad och hade inte ens tid att följa med. Klockan 24.00 senast skulle uppsatsen vara inne, en riktigt lång uppsats om källkritik och han hann. Roligt att se honom så fokuserad och målmedveten och också roligt när han får skriva för det gillar han egentligen bäst i skolan, tror jag. Men nu går han natur och då är det ju mycket matte och lära sig namnen på olika (tråkiga enligt honom) växter. Men jag tror att han får en bred utbildning iallafall. 

Skåpet och pianot bytte plats och en liten kaffeservis som min man tyckte vi skulle ta bort hamnade i låda som Ella vill ha när hon flyttar hemifrån. Alltså nu börjar dom bli stora.

Inga kommentarer: