lördag 7 september 2013

Trött

Somnade på soffan igårkväll tidigt. Orkade tillslut till sängen där jag somnade som en stock och oroade mig inte ens för ungen som inte var hemma. Det brukar jag fast min man sitter uppe och väntar. Men inte igår för jag ville bara sova. Jag vaknade 7.40 och är fortfarande trött. Som att all brist på sömn nu har satt sig i min kropp och vägrar släppa taget. Sen har jag lite ögoninflammation så ögonen har svidit hela dagen. 

Jag var på musikskolan med E och S halva dagen, sen åkte vi på en second hand affär och hitta en så gullig blus till Ester. Majken köpte en reflexväst med Bamse på och den hade visselpipa. Sen kom jag hem och kände en oro i kroppen. Det var länge sedan jag kände den. Men då började jag kratta och oron smög sin väg. Det blev en liten hög. Jag har gått på högvarv ett tag, så en dag på musikskolan på en stol, med en bok gjorde att jag helt tappade allt. Då kom oron. Så länge man går på hinner man inte tänka så många tankar. Det är viktigt att stanna upp ibland. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har ni varit på återvinningen på sista tiden? Jag tänkte på S när jag var där. Det finns massor med bra böcker för bara fem kronor (en hel del hästböcker). /U

Maria sa...

Hej
Nej där har vi inte varit på länge. Då kanske det blir en tur till veckan. Tack för tipset. Ett tag så åkte jag dit ofta och nu har jag helt glömt det. Så nu var det bra att bli påmind.