lördag 15 februari 2014

Fel sida

Har vaknat på så galet fel sida. Min man och en dotter är bortresta. Jag har vakat in tonåring och klivit upp med fyraåringar. Absolut sämsta kombinationen för mig. Jag har så dåligt humör då. Ljuskänslig och ögonen svider och det känns som att hela jag skaver. Nu diskar jag och försöker skärpa mig. Var inte dum nu, säger jag till mig själv. Radiostyrda bilen vilar iallafall i garderoben nu, den var för mycket. Igår fyllde min dotter 15 år. Hon firade med att äta sushi hemma med sin kompis och sedan gå på Fortet med kompisen och en kille i klassen och några av hans kompisar. Det var roligt för henne att få göra något lite annorlunda. Det slutade med att jag satt i soffan själv några timmar och såg film. Jag skulle ha försökt sova iallafall, men jag vill ha alla dom små liven hemma innan. Räkna in dom och känna att dörrar är låsta och plattor är stängda. Svårt att ändra på det här beteendet, men jag fixar det inte riktigt ska jag ärligt säga. 

Men nu tar jag nya tag. Jag har duschat av mig endel trötthet och det här diskandet är ytterligare lite terapi för att få mig att vakna. Egentligen tyckte jag att det var rätt spännande att dommannen och dottern, skulle åka bort tillsammans. Lite annorlunda familjekonstellation är lite spännande ibland. Men en sak jag verkligen måste för att må bra är att sova och helt enkelt ta hand om mig. Äta nyttigare, träna lagom, sova och inte stressa för mycket. Jag fattar det, men att leva så fast man fattar är svårt, typ jättesvårt. Ena vecka funkar sömnen, men då blir det inget motionerat och halvdåligt ätet och andra veckan fixar man maten, men inte sömnen. Ja ni fattar.

Inga kommentarer: